
perjantai, 2. maaliskuu 2007
Japan
Tänään meillä kävi koulussa Japanilainen tyttö, joka kerto meille japanilaisesta kulttuurista ym... Se oli tullut Suomeen mutkisia reittejä, ensin Japanista Malesiaan, Malesiasta Saksaan ja sieltä Suomeen. Se kerto että Japanissa puhutaan silleen, että sukunimi tulee ensin. Esim. Sen tytön nimi oli Fusiyo Yamamoto. Eli Yamamoto on sen sukunimi. Mut ne sanoo Yamamoto Fusiyo. Sama asia kun sanottais Heikkilä Liisa. Niinkun myös kavereiden kesken. Sen kulttuurihistorian jälkeen Fusiyo näytti meille miten meiän omat nimet kirjotetaan. Tässä mun nimi (Nette). :]


Kommentit